(021)88201529-30 vip@barangroup.ir
Select Page

سوالات متداول مدیران آموزش و منابع انسانی

پاسخ سوالات خود را در اینجا مشاهده کنید.

سوالات متداول مدیران آموزش و منابع انسانی

زمینه کاری شما چیست؟

گروه باران آموزش زبان انگلیسی را به صورت تخصصی و حرفه‌ای برای مدیران عالی و کارشناسان کلیدی سازمان‌های بزرگ کشور، به صورت کاملا خروجی محور و در بازه زمانی مشخص طراحی و اجرا می‌کند.

تا به حال تجربه کار با کدام سازمان ها را داشته‌اید؟

در حال حاضر 44% مشتریان باران در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، 26% در صنعت پولی و بانکی و 30% در وزارتخانهها مراکز و سازمانهای بزرگ کشور فعالیت دارند. علاوه بر آن 86% از مشتریان گروه باران رتبه کمتر از 100 را در رتبه‌بندی سازمان مدیرت صنعتی دارند و 14% باقی رتبه بین 100 تا 200 را در این رتبه‌بندی دریافت کرده‌اند.

آیا زبان تخصصی هم درس می‌دهید؟

بله، در باران بسته به تخصص‌های مورد نیاز سازمان‌، دوره‌های تخصصی زبان انگلیسی با تاکید بر موضوعی خاص طراحی و اجرا می‌شود. علاوه بر آن برخی از دوره‌های مورد نیاز سازمان به صورت کارگاهی برگزار می‌شود مانند: کارگاه آداب تشریفات و انتظامات، کارگاه نگارش ایمیل و …

یکی از شاخصه‌های باران برگزاری دوره‌هایی است که به طور تخصصی و بسته به نیاز شما طراحی می‌شوند.

برای دیدن بسته‌های پیشنهادی ما به قسمت انتخاب دوره‌های باران مراجعه فرمایید.

در باران چه کتب آموزشی استفاده می شوند؟
دوره‌های آموزشی در باران با توجه به نیاز واحد آموزش سازمان و زبانآموز طراحی و محتوای آموزشی نیز هم جهت با آن تهیه می‌شود. در واقع باران آرشیو جامع و کاملی از مطالب آموزشی دارد که بر اساس خواسته و تخصص زبان‌آموز، محتوای مرتبط و مناسب ارائه می‌دهد.

محتوای آموزشی باران مختص دورههای باران و صنعت کاری زبانآموز هستند.

محل تشکیل کلاس‌ها کجا هستند؟

کلاس‌های تهران در محل سازمان‌ها و شرکت‌ها در سطح شهر تهران برگزار می‌شوند و در پروژه‌های خارج از تهران در یک شرکت به صورت متمرکز برگزار خواهند شد.

باران چگونه از دوره‌های خود نتیجه می‌گیرد؟

طراحی دوره‌های خروجی محور در باران به چندین عامل بستگی دارد که مختصر به برخی از نکات آن اشاره می‌کنیم.»

  • استفاده از متدهای آموزشی روز دنیا: شیوه‌های آموزشی باران برای نتیجه گرفتن بروز رسانی می‌شود و از روش‌های قدیمی و یا سنتی استفاده نمی‌شود. این بخش از کار مهمترین پشتوانه‌ برای به‌نتیجه رساندن زبان‌آموزان باران است. ما در متد آموزشی خود از علوم شناختی، علوم عصب‌شناسی، زبان‌شناسی و آموزش و روانشناسی آموزش استفاده می‌کنیم.
  • انتخاب محتوای جذاب و مناسب با علاقه‌مندی‌های زبان‌آموز: زمانی که زبان‌آموز محتوای بسیار جذاب و مورد انتظار خود را دریافت می‌کند، ما می‌توانیم مطمئن باشیم که بهترین شرایط یادگیری را برای زبان‌آموز فراهم کرده‌ایم.
  • نقشه آموزشی مشخص و منعطف با نیاز زبان‌آموز: نقشه‌ی آموزشی زبان آموز در جلسه‌ی 60 دقیقه‌ای نیاز‌‌سنجی طبق اهداف و خواسته‌های وی طراحی و در طول اجرای دوره با فیدبک‌گیری متداوم از زبان‌آموز فرآینداجرا و کنترل می‌شود. علاوه بر آن هرگونه تغییر در نقشه آموزشی را با انعطاف‌پذیری بالا پیاده می‌کنیم تا به نتیجه برسیم.
  • انتخاب استاد طبق روحیات زبان‌آموز: توجه به روحیات فردی و شخصیتی زبان‌آموز و انتخاب فرد مناسب با وی عامل بسیار مهمی جهت حفظ انگیزه زبان‌آموز برای حضور منظم و اشتیاق به یادگیری است.
  • انتخاب زمان کلاس منطبق با خواسته زبان‌آموز: تفاوت‌های فردی مانند اینکه بعضی از افراد صبح‌ها بهتر یاد می‌گیرند، بعضی دیگر مدیران بعد از ظهرها، یا بعضی از مدیران دوست دارند که در ساعت کاری آموزش زبان داشته باشند، بعضی دیگر در خارج از ساعت کاری، روزهای پایانی هفته و بعضی از مدیران هم شرایط متفاوتی را برای خودشان انتظار دارند، که این انعطاف‌پذیری در باران تعریف شده و قابل اجرا است.
  • فیدبک‌گیری از دوره: مدیران انتظار دارند که زمانیکه مسیر آموزش را طی می‌کنند فیدبک آموزش خود را دریافت کنند. اساتید باران موظف هستند که آخر کلاس در مورد نقاط مثبت و منفی آن جلسه به گفتگو بپردازند تا زبان‌آموز از نتیجه تلاش خود مطلع شود. نهایتا این فیدبک‌ها ثبت می‌شود و زبان‌آموز میداند که چه مسیر آموزشی را طی کرده و چه تغییراتی می‌تواند زودتر به نتیجه ختم شود.
به چه صورت مدیران آموزش و منابع انسانی می‌توانند اقدامات گروه باران را به مدیر ارشد خود ارائه کنند؟

موضوع آموزش زبان سازمانی به مدیران عالی و کارشناسان کلیدی یک آموزش تخصصی است، گروه باران می‌تواند با ارایه طرح توجیهی در کنار پروپزال معرفی دوره‌ها مدیران آموزش را یاری کند. از طرف دیگر جلسه‌ای با معاونت منابع انسانی یا عضو هیئت مدیره مرتبط و یا مدیرعامل سازمان از طریق مدیر آموزش هماهنگ می‌شود. در این جلسه مدیران ارشد می‌توانند تمام سوالات جزیی خود را در مورد همکاری با باران مطرح کنند. زمانی که مدیران ارشد اطلاعات دقیق‌تری از پروژه‌ی آموزش زبان سازمانی دریافت می‌کنند، ابهامی برای آنها باقی نمی‌ماند و نتیجه‌اش این می‌شود که همراهی بیشتری در این پروژه خواهند داشت.

به چه صورت اعضای هیئت مدیره می‌تواند اقدامات گروه باران را به مدیر ارشد خود ارائه کنند؟

یکی از کار‌‌های مهمی که باید در سازمان اتفاق بیفتد، کاری که در اداره‌ی آموزش قرار است تایید شود باید به تایید مدیران ارشد سازمان هم برسد. که حالا در بعضی از سازمان‌ها این مجوز از معاونت منابع انسانی، بعضی از وقت‌ها هم از عضو هئیت مدیره‌ی ناظر بر آموزش و گاهی اوقات از طریق مدیر عامل گرفته می‌شود.

چون موضوع آموزش زبان سازمانی یک آموزش تخصصی است، گروه باران در این مراحل اقداماتی را انجام می‌دهد که یکی از آنها تهیه طرح توجیهی در کنار پروپوزالی هست که ارسال می‌کنیم. که مدیر آموزش بتواند با توجه به مکتوباتی که در اختیار دارد، نامه‌ای را برای مدیران ارشد ارسال کند و مصوبه بگیرد. از طرف دیگر از طریق مدیر آموزش هماهنگ می‌شود که با معاونت منابع انسانی یا عضو هیئت مدیره مرتبط با آموزش و یا مدیرعامل سازمان جلسه‌ای برگزار بشه و در آن جلسه‌ سوالات مدیران ارشد پاسخ داده شود. زمانی که مدیران ارشد اطلاعات دقیق‌تری از پروژه‌ی آموزش زبان سازمانی دریافت می‌کنند و ابهامی برای آنها باقی نمی‌ماند، نتیجه‌اش این می‌باشد که همراهی بیشتری در این پروژه خواهند داشت.

از طرف دیگر کار دیگری که می‌توانیم انجام دهیم این است که اگر خود مدیر ارشد جزء زبان‌آموزان کلاس‌های مدیران ارشد باشند، در جلسه‌ی نیازسنجی به سوالات و اطلاعاتی که نیاز دارند پاسخ داده می‌شود.

چگونه پیشرفت زبان‌آموزان را برای اداره‌ی آموزش مشخص می‌کنیم؟

گزارش‌های آموزشی باران صرفا حاوی اطلاعاتی مانند حضورغیاب نیست. یعنی ما علاوه بر گزارش‌های کمی، گزارش‌های کیفی را هم طبق فرآیند اجرایی که در ابتدای دوره با مدیران آموزش و مدیران منابع‌انسانی نهایی می‌کنیم، بطور مرتب به سازمان ارائه می‌کنیم. در این گزارش‌ها ما علاوه بر اینکه شیوه‌ی پیش‌برد کلاس را نشان می‌دهیم، روی نتیجه تمرکز می‌کنیم و نتیجه را به اداره‌ی آموزش، طی گزارش‌های کیفی که تهیه می‌کنیم، اعلام می‌کنیم. گزارشی که ما اعلام می‌کنیم، از سه منبع تهیه می‌شود.

فیدبک‌هایی که از خود زبان‌آموز بصورت مستقیم ‌می‌گیریم.

فیدبک‌هایی که از اساتید دوره گرفته می‌شود.

بخشی از نمونه‌هایی عملی هست که از زبان‌آموز گرفته می‌شود و توسط تیم هدایتگر آموزشی بررسی می‌شود.

یعنی ما سه نقطه تعریف کردیم که یک گزارش قابل اتکا و اعتماد برای اداره‌ی آموزش، تهیه کنیم که مدیر آموزش اطمینان خاطر داشته باشد که پیشرفت در تک‌تک کلاس‌ها برای تک‌تک مدیران و کارشناسان کلیدی اتفاق می‌افتد.

تعهدی که ما داریم این هست که زبان‌آموزانی که 85٪ و بالاتر در جلسات چه تلفنی چه حضوری باران حضور داشته باشند، ادامه‌ی کار به‌عهده‌ی ماست. یعنی اینکه توجه و تمرکز زبان‌آموز را آماده می‌کنیم و شیوه‌ی آموزشی مناسب را که باعث ایجاد جذابیت شود را پیش ببریم. فیدبک لازم برای همراه کردن زبان‌آموز را ارائه کنیم. موفقیت زبان‌آموز را به گزینه‌های مبهم موکول نمی‌کنیم و در پایان دوره اعلام نمی‌کنیم که شما چون خارج از کلاس وقت نگذاشته‌‌‌اید، زبان یاد نگرفته‌اید. ما از ابتدای دوره می‌دانیم که مدیران و کارشناسانی که در محیط‌های پیشرو کار می‌کنند، فرصت خودآموزی ندارند.

کاری که ما انجام می‌دهیم، مسئولیت پروژه را ما به عهده می‌گیریم.

تنها کاری که برای ما اهمیت دارد زبان‌آموز انجام دهد، این است که در جلسات آموزشی ما حضور داشته باشد.

حتی در زمانی که می‌بینیم شرایط کاری اجازه نمی‌دهد که در جلسه حضور داشته باشند ما با انعطاف‌پذیری و تکنیک‌هایی که بکار می‌بندیم تلاش می‌کنیم که زمینه‌ی حضور 85٪ و بالاتر زبان‌آموز را در کلاس فراهم کنیم. موفقیت باران در این قسمت با اعداد و ارقام ماهیانه به مدیر آموزش گزارش می‌شود، و مدیران آموزش می‌بینند که سیر حضور زبان‌آموزان در کلاس افزاینده هست و کاهشی نیست و هرگونه کاهش توسط باران رسد می‌شود و برایش چاره‌اندیشی می‌شود و به‌سرعت اقدام لازم انجام می‌شود.

کاری که در باران اتفاق می‌افتد این هست که هرگونه بروز مشکل در برگزاری کلاس ظرف 24 ساعت به آن رسیدگی می‌شود و براش اقدام مناسبی انجام می‌شود.

نهایتا اینکه سیستم آموزشی باران به‌نحوی چیده شده که کمترین میزان کار اجرایی، بخواهد به اداره‌ی آموزش یک سازمان انتقال پیدا کند. تمامی این کارها توسط سیستم‌هایی که در داخل باران تعبیه و طراحی شده انجام می‌شود و کاری که ما انجام می‌دهیم این است که خروجی را به اداره‌ی آموزش ارسال می‌کنیم. یعنی گروه باران زمانی که پروژه آموزش زبان را در یک سازمان اجرا می‌کند، حجم کاری اداره‌ی آموزش مربوطه را افزایش نمی‌دهد. کارهای آموزشی و اجرایی را در داخل باران انجام می‌دهد و گزارش‌های مورد نیاز سازمان‌ها را طبق فرآیندها و استانداردهای تعریف شده در سازمان مانند ISO10015 و یا موارد مشابه طبق آن فرایند به سازمان گزارش می‌کنیم.

چه مقدار زمان نیاز هست که یک مدیر یک جهش در زبان انگلیسی را تجربه کند؟

پاسخ به این سوال بسیار پیچیده بوده و به ازاء هر فرد این سوال می‌تواند پاسخ اختصاصی خود را داشته باشد. ولی نکته‌ای که باید شفاف شود این است که طبق زمان‌بندی باران به ازاء هر 120 ساعت آموزشی که یک زبان‌آموز در باران می‌بیند، باید نتیجه یک جهش ملموس و تعریف شده طبق استانداردهای بین‌المللی برای زبان‌آموز باشد. بطور متوسط زبان‌آموزی که کمترین سطح یادگیری زبان انگلیسی را داشته و یا تجربه‌ی موفقی در یادگیری زبان انگلیسی نداشته، با گذراندن 2 دوره‌ی 120 ساعته می‌تواند دو جهش اساسی در زبان انگلیسی داشته باشد و مهارت‌های گفت‌وشنود خود را در حوزه‌ای که هدف‌گذاری کرده است یعنی حوزه‌ی کاری و حوزه‌ی شخصی خود با موفقیت به آنها دست پیدا کند. معمولا زبان‌آموزانی که اولین دوره‌ی 120 ساعته‌ی باران را می‌گذرانند، گزارش می‌کنند که احساس موفقیت برای ما ملموس شده و در جلسات کاری و مسافرت‌های خارجی و ماموریت‌های کاری نتیجه‌ی کار مشهود است. پیشنهاد می‌کنیم مدیران محترمی که می‌خواهند عضو جدید باران شوند، می‌توانند درخواست گزارش زبان‌آموزان قبلی باران که مکتوب شده و با تایید خودشان هم رسیده را مطالعه کنند و یا از واحد برنامه‌ریزی و توسعه‌ی باران دریافت کنند.

دلیل کاهش حضور زبان‌آموزان

پاسخ گروه باران این است که، حضور زبان‌آموزان باران پس از گذشت چند جلسه افزایش می‌یابد هیچ کاهشی را تجربه نمی‌کنیم. علت این انگیزه برای حضور و پیگیری چند عامل هست.

محتوای متفاوت دوره

روش تدریس کاملا اختصاصی و متمایز

توجه انفرادی ما به هر زبان‌آموز

مهارت تیم اجرایی و آموزشی باران برای ایجاد، حفظ و افزایش انگیزه‌ی زبان‌آموز و نهایتا عوامل حسابرسی یادگیری ما کمک کرده که بتوانیم این تجربه‌ی موفق را رقم بزنیم.

اطلاعات راجع به سازمان‌هایی که با آنها کار کردیم و یا اشخاصی که زبان‌آموز ما بوده‌اند و نتیجه گرفته‌اند را معرفی کنیم

در هر حوزه‌ی تخصصی، اطلاعات مرتبط با آن حوزه در جلسه‌ی معرفی کار در اداره‌ی آموزش معرفی می‌شود. یعنی زمانیکه ما در یک جلسه‌ی ارائه با مدیر آموزش و یا مدیر منابع‌انسانی یک سازمان پتروشیمی حضور داریم، اطلاعات مربوط به پیشرفت سازمان‌های پتروشیمی، پروژه‌هایی که در حوزه‌ی نفت‌وگاز و پتروشیمی داشتیم، مدیرانی که در این حوزه موفق بودند و تجربیات این سازمان‌ها ارائه می‌شود. چون از نظر فرهنگ سازمانی تفاوت‌های بین حوزه‌ی بانکداری، سازمان‌های بزرگ و نفت‌وگاز و پتروشیمی هست،

در هر حوزه به تجربیات و شاخصهای موفقیت همان حوزه اشاره میشود.

بعنوان مثال زمانیکه ما از موفقیت تیم بازرگانی یک شرکت پتروشیمی صحبت می‌کنیم، شاید برای یک بانک خیلی معنا نداشته باشد ولی زمانیکه از موفقیت‌های واحد بین‌الملل و یا موفقیت‌هایی که در اداره‌ی تطبیق و ضد پول‌شویی صحبت می‌شود، برای مدیران ارشد که می‌خواهند تصمیم‌گیری کنند، کار را تسهیل می‌بخشد.

درباره‌ی اینکه یک پروژه‌ی زبان چگونه در سازمان‌های منجر به شکست می‌شود و خروجی داده نمی‌شود؟

یکی از گفتگو‌هایی که در بیشتر جلسات ارائه‌ی پروژه‌ی آموزش زبان مدیران آموزش و منابع انسانی مطرح می‌کنند این‌ است که ما تجربیات پرشکستی داشتیم. یعنی تجربیات گذشته‌ی ما منجر به موفقیت نشده‌‌ است. اگر بخواهیم علل این کار را بررسی کنیم و مدیران آموزش توجه بیشتری نسبت به این موضوع پیدا کنند، می‌توانیم از چند عاملی که در عمده‌ی پروژه‌های آموزش زبان کشور، شکست به همراه داشته، اسم ببریم.

یکی از آنها عدم تایید یا هماهنگی پروژه‌ی زبان از طریق مدیرعامل است.

یعنی مدیرعامل سازمان باید نسبت به پروژه‌ی آموزش زبان تاییدیه بدهند و خود مدیرعامل برای اجرای این کار آمادگی کافی داشته باشند. از طرف دیگر ممکن است سازمان نسبت به آموزش زبان دید کوتاه مدت داشته باشد. فرایند یادگیری زبان انگلیسی سازمانی، فرایندی زمان‌بر می‌باشد. یعنی با دید کوتاه مدت به نتیجه نمی‌رسیم، چون سیستم آموزش‌زبان انسان متفاوت است. خیلی از آموزش‌های دیگری است که ما در اداره‌ی آموزش آنها را ارائه می‌کنیم. ما زمانی پروژه کوتاه مدت تعریف می‌کنیم که دوره‌ی چارتر باشد. یعنی عده‌ی محدودی از نیرو‌های سازمان بصورت فوق فشرده باید برای هدف خاصی آماده شوند. در غیر اینصورت پروژه آموزش زبان به‌صورت بلند مدت تعریف می‌شود و برای رسیدن به نتیجه، پروژه بین یک ‌سال‌ونیم تا دو سال زمان می‌برد.

از طرف دیگر تیمی که قرار است آموزش زبان را در سازمان ارائه کند، لازم است دقیقا با شیوه‌ و بحث آموزش زبان سازمانی اشراف داشته باشند که

آموزش زبان سازمانی یک کار تخصصی هست و به هر نوع آموزش زبان، آموزش زبان سازمانی اطلاق نمی‌کنیم.

و این موضوع روی تصمیم‌گیری ما برای انتخاب یک آموزشگاهی که صلاحیت ارائه‌ی آموزش سازمانی آن در سطح مدیران ارشد و کارشناسان کلیدی را داشته باشد، اهمیتش را نشان می‌دهد.

نکته‌ی آخری که باید توجه داشته باشیم این است که، محتوای درسی کلاس‌های آموزش زبان سازمانی نمی‌تواند شبیه کلاس‌های غیر سازمانی باشد. یعنی گروه سنی 35 سال تا 55 سال که عمده‌ی زبان‌‌‌آموزان آموزش زبان سازمانی هستند، نیاز دارند که مطالبی را از طریق تیم آموزشی دریافت کنند که کاملا مرتبط با نیازهای خودشان و سازمانشان باشد. در غیر اینصورت هرکدام از این عوامل به‌شکل درست انجام نشود، منجر به شکست می‌شود.

یه نکته‌ای که ممکن است در برنامه‌ریزی آموزش از طریق تیم آموزشگر درست شکل نگیرد، تشخصی اشتباه نیاز زبان‌آموز در دوره‌ی زبان‌آموزی و نحوه‌ی چینش کلاس‌هاست. یعنی زمانیکه کلاس یک مدیر ارشد الزام دارد که بصورت VIP یا انفرادی برنامه ریزی شود اگر اشتباها همین کلاس بصورت گروهی یا نیمه گروهی انتخاب شود، احتمال شکست پروژه را به شدت بالا می‌برد.

در گروه آموزشی باران با توجه به تمام این ظرافت‌ها اجرای دوره‌ی آموزشی زبان سازمانی باعث می‌شود به نتیجه‌ی موفقیت‌آمیز منجر شود.

متد آموزشی باران برچه پایه‌ی علمی می‌باشد؟

مهم‌ترین سوالی که در دوره‌ی آموزش زبان سازمانی می‌توانیم مطرح کنیم این است که “تشخیص بدهیم که آیا این دوره‌ی آموزشی برای سازمان ما منجر به موفقیت می‌شود یا خیر” و یا به‌بیان دیگر “از چه شیوه‌ی آموزشی می‌خواهید این پروژه را به موفقیت برسانید؟

گروه باران در چند زمینه پیشرفت علمی و اجرای قابل توجهی داشته تا بتواند متد آموزشی موفقی را برای آموزش‌های زبان سازمانی ارائه کند.

آنچه در باران اتفاق می‌افتد براساس یافته‌های علوم شناختی در آموزش زبان، علم آموزش زبان دوم و آشنایی با مسائل روانشناسی و عصب‌شناسی زبان‌آموزان مدیرانی هست که شرایط ویژه‌ی خودشان را دارند و درک لازم برای یک آموزش موفق را نیاز دارد.

گروه باران با استفاده از علوم بین رشته‌ای توانسته روش آموزشی اختصاصی خود را ایجاد کند و به مرور زمان آن را توسعه دهد و در جلسه‌ی ارائه‌ای که برای اداره‌ی آموزشی انجام می‌شود، از ابتدا تا انتهای مسیر آموزشی یعنی نقشه‌ی راه آموزشی و تک‌تک جلسات آموزشی باران و اینکه محوریت کار به چه شکلی ارائه می‌شود، این مسائل را توضیح می‌دهیم.

نهایتا آنچه راجع به متد آموزشی باران میشود اعلام کرد این هست که،

آموزش باران تحقیقات محور هست و براساس روش‌های علمی جلو ‌میرود و پیشرفت کار از طریق فیدبک مستمری هست که ما از زبان‌آموز، اداره‌ی آموزش، اساتید، مربیان آموزشی دریافت می‌کنیم.

استفاده از روش‌های علمی و فیدبک‌‌گیری مستمر دو عامل موفقیت روش آموزشی اختصاصی گروه باران است.

باران از چه کتابها و از چه منابعی استفاده می‌کند؟

موضوع منابع کلاس جزء مهمترین مسائلی است که در طراحی مسیر آموزشی مورد توجه قرار می‌گیرد. براساس جلسه‌ی نیازسنجی تمام تصمیمات لازم برای محتوای یک دوره‌ی آموزشی گرفته می‌شود. یعنی به چه میزان محتوای تخصصی، شخصی و نیازهای حرفه‌ای یک زبان‌آموز باید در مطالب درسی گنجانده شود.

محتوای درسی یک کلاس محدود به یک کتاب نیست.

یعنی بخشی از محتوا، کتاب‌هایی هست که تشخیص داده می‌شود برای یک کلاس باید استفاده کنیم. که همه‌ی این تصمیم‌گیری مبتنی بر نیازسنجی عمیق و تخصصی هست که در ابتدای طراحی مسیر آموزشی انجام می‌شود. از طرف دیگر باتوجه به اهمیت سرعت در کسب نتیجه‌ای که مدنظر دوره هست، محتوای ویدئویی، صوتی و متنی مورد نیاز کلاس که بتواند سرعت یادگیری و قدرت به نتیجه رساندن دوره را افزایش دهد، توسط تیم هدایتگر آموزشی باران تدارک دیده می‌شود.

در مسیر آموزشی زمانی که پروژه در حال اجرا می‌باشد هرگونه تغییر مورد نیاز زبان‌آموز باشد به تشخیص استاد آن تغییرات اعمال می‌شود.

نهایتا اینکه ما از بهترین محتوای تولید شده در دنیا چه بصورت کتاب، ویدئو، فایل صوتی، پادکست، اپلیکیشن باشد، استفاده می‌کنیم منوط به اینکه تشخیص داده بشه بهترین محتوایی هست که می‌تواند زبان‌آموز را با سرعت بالایی به نتیجه برساند.

بنابراین باران محدود به هیچ کتاب آموزشی صرفا نیستیم.

آیا گروه باران تیم حرفه‌ای در خصوص آموزش و برنامه‌ریزی دارد؟

کاری که بصورت اختصاصی در باران انجام ‌می‌شود یک نگاه جامع به ارائه‌ی خدمات آموزشی است. خیلی مرسوم هست که واحد آموزش از واحد اجرا جدا باشد. در سازمان‌دهی که در گروه باران اتفاق افتاده، تمامی عواملی که در موفقیت یک پروژه موثر هستند تحت عنوان تیم هدایتگر آموزشی از ابتدا تا انتهای پروژه آموزش زبان سازمانی پروژه را دنبال می‌کند. تیم هدایتگر آموزشی به نیازهای استاد دوره، مربیان دوره، محتوای آموزشی، نحوه‌ی اجرا و سیستم فیدبک‌گیری از اجرای پروژه و نهایتا نتیجه‌گیری توجه دارد که این بصورت یک کار پیوسته‌ی تیمی انجام می‌شود.

باتوجه به اینکه کار آموزش یک زبان‌آموز، زمانیکه می‌خواهد به نتیجه منجر شود، نیاز دارد که یک دید جامع باشه که ابتدا و انتهای پروژه مسیر آموزشی مسائل دوره در آن گنجانده شود، تیم هدایتگر باران با یک حرکت تیمی پیش می‌رود و در تمامی مراحل تیم اجرا و تیم آموزش بصورت ادغام شده کار را دنبال می‌کنند.

اساتید باران چه تحصیلاتی دارند و بر چه اساسی انتخاب می‌شوند؟

موضوع منابع انسانی گروه باران یک بخش تخصصی در سازمان باران می‌باشد. یعنی گروه باران واحد منابع انسانی دارد و مسیر شغلی مدرسان را دنبال می‌کند. باتوجه به اینکه گروه باران در یک سازمان انسان‌محور است. یعنی تمامی فعالیت‌های و فرایند‌های آموزشی توسط انسان‌ها انجام می‌شود. کار انتخاب نیروی انسانی جزء پیچیده‌ترین و مهم‌ترین کار‌های باران هست. از یک طرف خدماتی که ارائه‌ می‌شود توسط انسا‌ن‌ها هست و از طرف دیگر فرهنگ سازمانی باران زنده هست به همین انسان‌هایی که در مجموعه‌ی باران فعالیت می‌کنند.

واحد منابع انسانی باران مسیر انتخاب بسیار کارامدی را در سالیان سال برای خود توسعه داده و تلاش کرده که افرادی وارد مجموعه‌ی باران شوند که علاوه بر صلاحیت آموزشی و سواد لازم برای ارائه‌ی آموزش‌های زبان انگلیسی سازمانی از قدرت یادگیری و انعطاف‌پذیری یالایی تا بتوانند همزمان با تحقیقاتی که در گروه باران اتفاق می‌افتد خودشان را روزآمد کنند و این تغییرات را بپذیرند و برای زبان‌آموزان باران که مهمترین هدف ما برای آنها به‌نتیجه رساندن دوره آموزشی هست، بتوانند با موفقیت این تغییرات علمی را پیاده کنند.

در حال حاضر 85٪ از تیم آموزشی باران دارای تحصیلات تکمیلی هستند یعنی کارشناسی ارشد یا دکتری دارند و دوره‌های آموزش‌تخصصی آموزش زبان سازمانی را بعنوان Corporate Language Training Instructor گذراندند و سطح زبان لازم برای آموزش سازمانی را دارند.

زمانیکه تیم هدایتگر آموزشی باران عهده‌دار آموزش یک سازمان می‌شود، ترکیب تیمی یک نفره، دونفره، سه نفره برای آن دوره‌ی آموزشی مشخص میشود.

یعنی آموزش زبان در باران یک کار تعاملی بین اساتید آموزش زبان است و کار انفرادی نیست.

بنابراین نتیجه‌ی این کار بصورت تعاملی بین افراد انجام میشود، منجر به نتیجه شده و جزء شاخص‌های موفقیت گروه باران تلقی می‌شود.

نحوه‌ی آموزش اساتید باران بر چه اساسی است؟

مهمترین کاری که در آموزش زبان سازمانی باران اتفاق می‌افتد، تمرکز بر ویژگی‌های فردی تک‌تک زبان‌آموزان باران است. باران چک‌لیست آموزشی مشخص خود را دارد. تمامی اساتید برای این کار آماده شده‌اند. زبان‌آموز درباره‌ی اینکه باران چطور این آموزش را پیش می‌برد، اطلاعات کافی را دریافت می‌کند و تیم هدایتگر آموزشی باران هم تک‌تک این مراحل را دنبال می‌کند. این بدین معنی است که یک هماهنگی بین تیم هدایتگر آموزشی، مربی که در بخشی از کار شرایط یادگیری را دنبال می‌کند و خود زبان‌آموز، این سه گروه روی آنچه که باید اتفاق بی‌افتد تسلط دارند و شفافیت لازم در این بخش فراهم شده. ولی اینکه در تمام کلاس‌های فقط یک مدل کار انجام میشه. چون افراد تک‌به‌تک با هم فرق می‌کنند، چون تک‌تک زبان‌آموزان باران نیازسنجی می‌شوند و شرایط یادگیری و مختصات یادگیری خودشان را دارند و نیاز‌های اولویت‌دار خودشان را معرفی ‌می‌کنند، آموزش‌ها از خط مشی ثابتی برخوردار است ولی تفاوت‌های فردی در سطح تاکتیکی کاملا مشهود است و با توجه به ثبت حرفه‌ای این تصمیمات در سیستم یکپارچه‌ی آموزشی گروه باران، کار سلیقه‌ای صورت نمی‌گیرد و تمامی این‌ها در تیم هدایتگر آموزشی مطرح و تثبیت می‌شود.

زبان‌آموزانی که در گروه‌ باران آموزش می‌بینند، بطور معمول با گروه سنی 35 سال تا 55 سال عمده‌ی گروه سنی زبان‌آموزان باران هستند که در سازمان‌ها در سطوح مدیران ارشد، مدیران میانی و یا کارشناسان کلیدی مشغول به کار هستند. اساتیدی که برای این گروه مخاطب در باران تدارک دیده می‌شوند، اساتیدی هستند که از نظر گروه سنی بین 25 سال تا 35 سال هستند. این گروه سنی بالاترین سطح انعطاف‌پذیری در ارائه‌ی خدمات متمایز باران را دارند و این انعطاف‌پذیری که در این قشر از تیم آموزشی باران وجود دارد، کمک کرده که ما بهترین نتایج ممکن از یک دوره‌ی آموزشی را کسب کنیم.

گروه باران گزارش کیفی را چگونه به آموزش تحویل می‌دهد؟

در ابتدای گفت‌وگوهای اجرای یک دوره‌ی آموزشی در سازمان‌های کشور، گروه باران فهرست کاملی از انواع آموزش‌هایی که به اداره‌ی آموزش ارائه می‌کند، معرفی می‌کند. یعنی تک‌تک گزارش‌هایی که باران اعلام می‌کند و به اداره‌ی آموزش ارسال می‌کند، نوع گزارش، کمی یا کیفی و گزارش‌های تجمی به همراه زمان دقیق ارائه می‌شود.

گزارش کیفی که جزء پیچیده‌ترین بخش‌های گزارش‌دهی آموزش باران محسوب می‌شود،

به این صورت هست که نتایج پیشرفت زبان‌آموز که در مراحل مشخص شده، دریافت و بررسی شده در کنار فیدبک‌هایی که در سیستم‌ آموزشی یکپارچه‌ی باران ثبت شده، توسط اساتید دوره با توجه به اینکه در یک دوره‌ی آموزشی ممکن است بیش از یک استاد حضور داشته باشد این‌ها بصورت یکپارچه ثبت شده و نهایتا فیدبکی که از خود زبان‌آموز گرفته می‌شود. یعنی در یک حرکت سه جانبه اطلاعات لازم در زمینه‌ی پیشرفت زبان‌آموز که بخشی از آن مقایسه با استانداردهای پیشرفت یک زبان‌آموز در دنیا هست به‌علاوه بازخوردی که فردبه‌فرد اساتید ارائه می‌کنند و نهایتا آنچه ادراک زبان‌آموز از پیشرفت خود هست در کنار هم گزارش کیفی گروه باران را تشکیل می‌دهند.

آیا باران فضای آموزشی برای تشکیل کلاس‌ها را دارد؟

یکی از عوامل موفقیت یک دوره‌ی آموزشی ایجاد امنیت و آرامش در محیط یادگیری هست. گروه باران بعد از انجام نیازسنجی زبان‌آموزان، تشخیص می‌دهد که بهترین شرایط برای زبان‌آموز که احساس امنیت در یادگیری داشته باشد و کمترین زمان را صرف رفت‌وآمد کند موضوع محیط آموزشی را بررسی می‌کند.

امکان برگزاری دوره‌ی آموزشی در محل موسسه‌ی باران و سازمان قابلیت برگزاری دارد که بهترین شرایط در جلسه‌ی نیازسنجی بررسی می‌شود و طبق آن به اداره‌ی آموزش گزارش داده می‌شود. در شرایطی که تشخیص داده شود دوره‌ی آموزشی ضرورت دارد در گروه باران تشکیل شود، حتما این اتفاق می‌افتد.

ولی اولیت کلی سازمان‌های کشور این هست که آموزش‌ها در داخل سازمان خودشان بصورت خدمات In-house ارائه شود.

شما با آموزشگاه های زبان چه تفاوت‌هایی دارید؟

مهمترین کاری که می‌شود بعنوان تفاوت باران گفت، تمرکز بر نتیجه گرفتن از کلاس‌ها است. یعنی زمانی که ما دوره ی آموزشی باران را شروع می‌کنیم به نتیجه برسیم؛ کاری که می‌کنیم این است که ما پایههای کار را از اول درست بنا میگذاریم. یعنی اینکه ما تلاش می‌کنیم که مختصات یادگیری زبان‌آموز را در جلسه‌ی نیاز‌سنجی بدست بیاوریم، و دقیقا تعیین کنیم که زبان‌آموز در  مسیر آموزشی چه راهی را باید طی کند که به نتیجه برسد و از ابتدا و انتهای کار مرتب نتیجه را ما چک می‌کنیم که آیا زبان‌آموز دارد به نتیجه می‌رسد یا باید تغییری را در برنامه‌ آموزشی ایجاد کنیم. این اولین تفاوتی است که در کار آموزشی باران می‌توانیم به آن اشاره کنیم.

کارهای اصلی که در باران انجام می‌شود این است که برای هر کلاس ما محتوای آموزشی مورد نیازش رو طراحی می‌کنیم. یعنی ما صرفا از یک کتاب استفاده نمی‌کنیم که صفحه به صفحه آن کتاب را بخوانیم. باور داریم زمانی که مطالب مناسب یک کلاس را تهیه می‌کنیم، حال مطالب چه به‌صورت نوشتاری، ویدئویی و یا حتی صوتی باشند آن را سر کلاس استفاده می‌کنیم، کمک می‌کند که زودتر به نتیجه برسیم. مخاطب ما زبان‌آموزانی هستند که برای آنها نتیجه گرفتن خیلی اهمیت دارد و متعهد به خواندن یک کتاب نیستند و حتی گرفتن گواهی‌نامه هم برای آنها ارزش ندارد. آن چیزی که برای آنها اهمیت دارد این است که، “من هدف مشخصی دارم، شرایط زندگی و کاری از من کاری را در زبان انگلیسی می‌خواهند که باید آن کار را انجام بدهم. ممکن است یک مصاحبه‌ی شغلی، سفر خارجی، ماموریت کاری یا گذراندن آزمون دکتری برای یک مدیر ارشد کشور و یا حتی حضور در یک جلسه‌ی کاری و سخنرانی در مجامع بین‌المللی باشد” هر کدام از اینها باشد، برای زبان‌آموز یک هدف مهم است و هیچ مسیر دیگری را نمی‌پذیرد.

کاری که ما در باران انجام می‌دهیم پژوهش محور است. یعنی ما قبل از اینکه به آموزش مدیران ورود پیدا کنیم، درباره‌ی اینکه مدیران ایرانی، سازمان‌های ایرانی چطور می‌توانند یادبگیرند، ما تحقیق کرده‌ایم. از طرف دیگر ما روی روش هایی که در دنیا بعنوان Best Practice یا نمونه‌های برتر و موفق دز زمینه آموزش سازمانی بوده، تحقیق کرده‌ایم و آنها را هم به‌صورت مقاله ایجاد کرده و در کار خود نیز پیاده کرده‌ایم؛ که زبان‌آموزان ما می‌توانند آنها را مطالعه کنند و ببینند که یک کار علمی برای آنها انجام می‌شود. دلیل اینکه گروه باران می‌تواند از آموزش مدیران نتیجه بگیرد، بخاطر این است که پژوهش محور بوده و روی تک تک مدیران، توجه و تمرکز داریم. یعنی به ازاء هر یک فردی که در باران زبان‌آموزی خود را شروع می‌کند ما یک پرونده‌ی الکترونیکی برایشان باز می‌کنیم و مدام بصورت هفتگی و گاهی‌اوقات چند بار در هفته یادگیری آنها را پیگیری می‌کنیم. چون این فیدبک گیری از کلاس و مرور کردن پیشرفت آنها تمرکز روی نتیجه باعث می‌شود که بتوانیم نتیجه‌ی بهتری بگیریم. پژوهش محور بودن به ما کمک کرده که خروجی های بسیار ارزشمندی از کلاس‌ها بگیریم و کلاس بدون نتیجه به اتمام نرسد.

یکی از ویژگی‌هایی که در گروه باران بر روی آن تمرکز کردیم، حسابرسی به سیستم آموزشی باران است. با هدف اینکه سیستم حسابرسی ما باید اعلام کند که ما چه تغییراتی در سازمان یا یک کلاس باید اجرا کنیم تا بتوانیم به نتیجه برسیم. این کار به مدیران سازمان‌ها و منابع انسانی کمک می‌کند که هیچ نگرانی نداشته باشند که ما یادگیری زبان‌آموز را خودمان پیگیری می‌کنیم و به آنها نتیجه را گزارش می‌کنیم. از طرف دیگر خیال زبان‌آموز را هم راحت می‌کند که هدفم من مهمترین ماموریت گروه باران است.

سیستم حسابرسی به این صورت هست که زبان‌آموز، اساتیدی که در دوره درگیر هستند و فرآیندها و چک‌لیست‌های کاری باران کمک می‌کنه که ما متوجه شویم مسیر آموزشی با هدفی که در جلسه‌ی ابتدای دوره یعنی جلسه‌ی نیاز سنجی ما اعلام شده، تطبیق دارد یا خیر. هرگونه انحراف در این زمینه توسط حسابرسی باران برای به نتیجه رساندن کار رسد می‌شود.

در ابتدای دوره‌ ما صرفا با یک کتاب یا با یک متد آموزشی جلو نمی‌رویم. ابتدا یک جلسه‌ی نیاز سنجی 60 دقیقه‌ای برگزار می‌کنیم که به زبان فارسی بوده و سوالات بسیار دقیقی در این جلسه مطرح می‌شود و زبان‌آموز با پاسخ‌دهی به آن سوالات به ما کمک می‌کند مختصات یادگیری را پیدا کنیم و اساتید مناسب را انتخاب کرده و مسیر آموزشی را طراحی کنیم. در صورت نیاز به مدت 10 دقیقه تعیین سطحی داریم که آخرین وضعیت گفت‌و‌شنود زبان‌آموز را پیدا کنیم. این نیاز سنجی از ابتدای دوره تا انتهای دوره مد نظر هدف‌گذاری دوره قرار می‌گیرد و هر زمانی که شرایط زبان‌آموز باران تغییر کند، بطور مثال مدیر تغییر سمت داشته باشد و یا مدیر تغییر بخش سازمانی داشته باشد، ما این نیازسنجی را آپدیت می‌کنیم تا بتوانیم همیشه هدف زبان‌آموز را بعنوان هدف آموزشی دوره قرار دهیم. برای روشن شدن این موضوع می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که بعنوان مثال مدیری می‌خواهد برای یک جلسه‌ی بین‌المللی آماده شود، چناچه این سخنرانی موفقیت‌آمیز باشد ما می‌توانیم یک موقعیت مبنی بر مدیریت انجمن بین‌المللی برایشان فراهم کنیم که می‌تواند فرصت گرفتن پروژه های بین‌المللی توسط یک سازمان ایرانی را فراهم کند. در این زمان تمرکز تیم آموزشی باران بر آماده‌کردن مدیر برای سخنرانی موفقیت آمیز قرار می‌گیرد. این نوع تفکر جزء ویژگی‌های کاری باران هست.

 62٪ از زبان‌آموزان باران مدیران عالی و میانی سازمان‌ها هستند که بطور معمول گروه سنی آنها 35 سال تا 55 سال می‌باشد و در کنار اینها 11٪ از مدیران هم مدیران میانی و یا سرپرست‌ها در سازمان‌ها می‌باشند. وقتی همچین مخاطبی داریم، نیاز هست که به انگیزه‌ی افراد در میان مشغله‌ی آنها توجه کنیم. ما برای زبان‌آموزان از انگیزه‌ی درونی خودشان استفاده می‌کنیم. زمانی که زبان‌آموزان می‌بینند که از آموزش‌های خود نتیجه می‌گیرند، بیشترین میزان انگیزه در آنها ایجاد می‌شود. و این به ما کمک می‌کند که یک انگیزه‌ی طبیعی مستمر در کلاس ببینیم. این هدف فقط با نتیجه گرفتن جلسه به جلسه میسر می‌شود.

نکته ای که در آموزش های باران به آن توجه می‌کنیم، اکوسیستم یادگیری زبان‌آموز در سازمان هست. زمانی که برنامه‌ریزی آموزشی در یک سازمان انجام می‌دهیم، به اهداف کلان سازمان، شرایطی که مدنظر مدیر آموزش و مدیر منابع‌انسانی و آنچه‌که می‌تواند برای زبان‌آموز موفقیت داشته‌باشد، توجه می‌کنیم. علاوه بر این درباره صنعتی که زبان‌آموز در آن حوزه فعالیت می‌کند و بخش سازمانی که دارد، توجه می‌کنیم که این موارد کمک می‌کند ما دقیقا مطلبی را آموزش دهیم که برای زبان‌آموز حیاتی یا کلیدی می‌باشد. که این موضوع یکی عوامل افزایش انگیزه‌ی دائمی زبان‌آموز برای یادگیری می‌باشد.

مهمترین سوالی که در آموزش‌های باران با آن مواجه شدیم این است که “شما چه کاری انجام می‌دهید که زبان‌آموزان با علاقه در جلسات حضور دارند و یادگیری زبان را انتخاب می‌کنند؟”

پاسخ به این سوال این است که ما آنچه برای زبان‌آموز مهم هست را انجام می‌دهیم. که این یک عامل موفقیت برای حفظ انگیزه و بالا‌بردن انگیزه‌ی زبان آموزان می‌باشد.

نکته‌ی آخر، تهیه‌ محتوای اختصاصی کلاس می‌باشد. بعضی از مدیران از پایین‌ترین سطح زبان‌آموزی می‌خواهند شروع کنند که به زبان عمومی مرسوم می‌باشد. ما در آن مدت تلاش می‌کنیم که پایه‌های موفقیت در زبان عمومی را بسازیم. ولی بعد از آن دوست دارند که آنچه را که می‌آموزند در شغل خود هم استفاده کنند. وابسته به اینکه در حوزه‌ی بانکی، فنی، پتروشیمی یا در هر صنعت یا دپارتمان کار می‌کنند، مطالب آن را تهیه کنیم. بعنوان مثال یک مدیرعامل بانک علاقه دارد که با روش‌های نوآوری در صنعت بانکداری آشنا شود. ما کاری که انجام می‌دهیم این است که اطلاعات بانک‌های برتر دنیا به‌‌علاوه شرکت‌های نوآور دنیا مانند IBM در صنعت فناوری، و یا یکسری از فناوری‌های مالی و حوزه‌های بانکی را بعنوان محتوای کلاس برای زبان‌آموز آماده کنیم. زمانی که مدیران در باران زبان یاد می‌گیریند، این مطالب را بعنوان محتوای درسی می‌بینند، به ما اعلام می‌کنند که ما با باران صرفا زبان یاد نمی‌گیریم؛ در کنار اینکه گفت‌وشنود بهتر می‌شود، محتوای ارزشمندی را به شکلی جذاب دریافت می‌کنیم. چون محتوایی که باران ارائه می‌کند به شکل ویدئویی، صوتی و متن می‌باشد. بعضی از وقت‌ها هم از اپلیکیشن‌هایی که می‌تواند مدیران را بطور دائم بروز نگه دارد استفاده می‌کنیم. علت اینکه این کار را انجام می‌دهیم این هست که 44٪ از مشتریان ما در حوزه‌ی نفت و گاز و پتروشیمی و 26٪ از مدیران در حوزه‌ی بانک، موسسات ومالی و سرمایه‌گذاری هستند و 30٪ از مدیران در سازمان‌های متنوعی کار می‌کنند که از ما انتظار دارند محتوای مورد نیاز آن گروه را تهیه کنیم.

کلام آخر اینکه آموزش‌های باران، صرفا آموزش زبان انگلیسی نیست. در کنار زبان انگلیسی آنچه یک زبان‌آموز یا مدیر در حوزه‌ی تخصصی خود باید یادبگیرد، بعنوان محتوای کلاس از آنها استفاده می‌کنیم.

مدل گزارش دادن باران به چه صورت می‌باشد؟

گزارش‌های باران طبق یک فرآیند تعریف شده و شفاف به اداره‌ی آموزش اعلام می‌شود. این گزارش‌های انواع مختلف دارند. دسته‌بندی کلی آنها گزارش‌های کیفی و کمی می‌باشد ولی انواع گزارشی که به یک سازمان ارائه می‌شود در زمان‌بندی‌های مختلف طراحی شده و دقیقا طبق آنچه که در ابتدای دوره با اداره‌ی آموزش توافق می‌شود، گزارش‌ها از سیستم اتوماسیون باران خروجی گرفته می‌شود و در اختیار سازمان قرار داده می‌شود. در کنار گزارش‌های کمی و کیفی که به‌صورت مکتوب و یا الکترونیکی در اختیار سازمان قرار می‌گیرد، گزارش‌های بسیار فوری که نیاز هست برای جلسات هیئت مدیره یا مدیرعامل سازمان ارئه شود، ارسال می‌شود.

مخاطب‌های گزارش‌های باران اداره‌ی آموزش و واحد منابع انسانی هستند که هم گزارش کیفی و هم گزارش کمی دریافت می‌کنند. بخش دیگر، اعضای هیئت مدیره برای جلسات هیئت مدیره و مدیرعامل هست که گزارشات به‌صورت محرمانه ارائه می‌شود و نهایتا گزارش‌هایی که برای واحد مالی تهیه می‌شود که طبق استاندارهای واحد مالی تهیه و ارائه می‌شود.

مدیران آموزش انتظار دارند که بخشی از گزارش‌ها به‌صورت انفرادی و بخشی از گزارش‌ها به‌صورت گروهی ارائه شود

که با توجه به سیستم‌های گزارش‌دهی که در باران وجود دارد، تمامی این کارها با سرعت بالا اجرا می‌شود.

گزارش‌های باران با توجه به درکی که ما از شرایط یک سازمان داریم و اطلاع داریم که این گزارش‌ها منشاء اثر در مراودات سازمانی هستند، انواع مختلف دارند.

این گزارش‌ها برای بودجه‌بندی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی استفاده می‌شود.

در بعضی از سازمان‌ها انتظار دارند که گزارش‌های بصورت نفرساعت، ساعت آموزشی، هزینه‌ی مشخص برای کل پروژه، هزینه‌ی مشخص انفرادی و تفکیک‌شده برای هر نفر در مسیر آموزشی اعلام شود.

گروه آموزشی باران با تجربه‌ی هفده ساله خود و سیستم‌های تعبیه کرده این شرایط را فراهم می‌کند که در کنار گزارش‌های کیفی و کمی که برای پیشرفت و نتیجه‌گرفتن زبان‌آموز ارائه می‌شود، گزارش‌های فنی، گزارش‌های نتیجه‌گیری کار و گزارش‌های توجیهی و ریز شرح خدمات که می‌تواند در هر قسمت به سازمان ارائه شود. زمانیکه مدیران آموزش نیاز دارند که  گزارشی کیفی ارائه کنند، گروه باران در کنار مدیران آموزش این گزارش‌ها و نمودارها را تهیه می‌کند تا بتوانند به راحتی نتیجه‌ی اقدامی که در سازمان آنها صورت گرفته را در حضور مدیران ارشد سازمان ارائه کنند.

نکته آخر اینکه به ازاء هر زبان‌آموز یک پرونده‌ی کامل الکترونیکی از اولین صحبت‌هایی که شکل گرفته، نتیجه‌ی نیازسنجی، نتیجه‌ی تعیین سطح، فیدبک‌های دریافتی از زبان‌آموزان و اساتید و تیم هدایتگر آموزشی تهیه شده، ثبت شده و این امر کمک می‌کند که ما با بالاترین درجه‌ی دقت بتوانیم یادگیری زبان‌آموز را دنبال کنیم.

در یک سازمان ما نگاه فرد به فرد به یادگیری افراد داریم و موفقیت را در موفقیت تک تک افراد می‌بینیم و نگاه جمعی و در سطح‌های کلی برای موفقیت کار ارائه نمی‌کنیم.

نحوه‌ی تعاملات مالی باران با سازمان به چه نحوی است؟

باران به‌عنوان یک موسسه‌ی رسمی ثبت شده در “اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری” به‌صورت رسمی و حقوقی با سازمان‌ها کار می‌کند. گزارش‌های مالی طبق استانداردهای اداره‌ی مالیات و خرید و فروش فصلی به سازمان‌ها ارائه می‌شود. باران در پایان هر ماه طبق گزارشاتی که ارائه می‌کند، بابت خدماتی‌که اجرا کرده اعلام هزینه می‌کند و به واحد مالی‌سازمان و اداره‌ی آموزش گزارش‌های خود را اعلام می‌‌کند.

ارتباط با باران